Bob is een echte marketeer en salesman, maar met een enorme voorliefde voor het familiebedrijf. Na zijn studie aan de HEAO en de Vrije Universiteit van Amsterdam is hij als management trainee aan de slag gegaan bij KPN. Op de afdeling interne- en externe relaties heeft hij zich toegelegd op corporate branding, het is een beetje zijn schuld dat de naam PTT niet meer bestaat. Daarna heeft Bob verschillende internationale commerciële functies op het gebied van marketing en sales vervuld voor o.a. bedrijven uit de UK, United News & Media en USA, RTC Group en in Nederland voor Telecombinatie, een snel groeiende telecomretailer met meer dan 165 ‘vestigingen’ in het land.

Sinds 2008 heeft Bob zich als zelfstandige toegelegd op het trainen en coachen van professionals in de zakelijke dienstverlening. In eerste instantie als oprichter van het enige echte marketingbureau van Aruba, The Marketing Department, en bij terugkeer in Nederland met zijn bedrijf Bakerson, marketing en sales. Daarnaast is hij als parttime docent strategische marketing/sales/export/communicatie/management verbonden geweest aan verschillende (inter)nationale onderwijsinstellingen, zoals Avans Hogeschool, Universiteit van Aruba en Tias Nimbas (Business School, Tilburg University). Sinds 2011 geeft hij les bij Fontys Hogeschool Marketing en Management in Eindhoven.

Hij is 4e generatie bakkerszoon uit een familiebedrijf dat door zijn neef is voortgezet met wie hij regelmatig contact onderhoudt. Gezien zijn achtergrond in het familiebedrijf en zijn uitgebreide netwerk in zijn woonplaats Veghel met grote familiebedrijven als Jumbo Supermarkten, Sligro, Hutten Catering en Vanderlande Industries heeft hij een uitgebreide ervaring met en kennis van zowel grote als kleinere familiebedrijven.

Bob van Leur